Shopping

2009-07-31, 22:41:21 / Kategori: Alexandra

Favoriten i min garderob just nu är min älskade skinnjacka från Object

Agnes och jag gick på stan i veckan och då hittade jag några nya godingar som nu tagit plats i min garderob.

Kofta från Object 399:-

Två fynd på rean,
Trekvarts tröja från Saint Tropez 299:- 149:-
Klänning i nät från Vila 259:-129:-

För att fira mina inköp så hade pappa köpt kräftor som jag mumsade på, mycket gott!

Fredagsmys

2009-07-31, 22:26:06 / Kategori: Alexandra

Idag sov jag till kl två, första natten på veckor som jag sovit utan att hosta, tack doktorn för min hostmedecin!
Har haft en heldag hemma och fixat lite och mest bara legat i sängen så skönt med lediga dagar, dåligt med dom numera..

Hemma mys outfit :)

Beställde lite böcker från adlibris.se har kommit in i en period igen som jag läser mycket.
Har precis läst ut en bok: Det finns en plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varnadra. Helt okej bra.
Och nu har jag börjat på: 14 år och till salu.

Love Alexandra

Det kan inte finnas någon gud..

2009-07-31, 00:49:26 / Kategori: Alexandra

Ännu en människa har fått lämna sitt liv på jorden på grund av rattfylla.
Vart har rättvisan tagit vägen?
Oskyldigas liv försvinner, anhhöriga lämnas förstörda kvar.
Sorg och Hat går hand i hand.
Vila i Frid

Love Alexnadra

R.I.P

2009-07-29, 23:39:24 / Kategori: Alexandra

Varför?  - Var finns rättvisan!
Overkligt
Orättvist
Varför?

Vila i Frid Mr.O

ITALIEN - YourDanceFestival - EventiDanza 2009

2009-07-28, 00:38:23 / Kategori: Alexandra

Målet för Italien resan va förutom att njuta av Italien - YourDanceFestival - EventiDanza 2009
M och jag möttes upp i Nässjö för att hoppa på tåget ner till Malmö, väl där så mötte vi upp Maja, Syster och Hampus, hängde vid havet och jag doppade mig! Jag världens badkruka badade i havet :)

Tidigt på lördag morgon satte M och jag oss på tåget från Malmö till Köpenhamn, äntligen på väg! Första stoppet blev Hamburg, blev tyvärr ett snabbt tågbyte där så hann inte se mer än centralen, nästa stopp skulle bli Frankfurt och sådan lyx hade vi en hel vagn för oss själva! Hade några timmar i Frankfurt så begav oss ut på stan för lite mat, allt som fanns dom närmaste kvarteren från centralen där vad bara Porr och åter Porr! Gaybar, Striptease, Dildosar, helt galet!

Sen var det dags för nattåget! Skulle ligga i 6 bäddars hytt, inte att rekomendera! Så himla trångt fick backa in och ut och allt luktade svett, kuddarna filtarna allt! M och jag satte oss ute i korrideroren och drack varsin öl innan vi somnade och skålade för jag fyllde år vid tolvslaget:) Men nattåget hade sin charm det med!

Söndag morgon ( min födelsedag:) var vi framme i Milano! Vi gav oss ut och tog Metron mot Duamo (tror jag det stavades) den vackra katedralen, där åt vi frukost , bland massa äckliga fåglar jag hade halv panikattak mest hela tiden, gick runt på stan lite och tittade på allt vackert, sen tillbaka till centralen och på tåget mot Torino. Därifrån skulle vi ta tåget upp mot bergen mot Sestriere. Visste inte riktigt vart vi skulle av och försökte fråga en Italiensk gubbe men det ända hann sa vad att han tyckte M och jag skulle gifta oss, tillslut kom vi av på rätt station Oulx och där stod en fin buss och väntade vi hade sån tur att samtidigt som vi kom så kom danscompaniet från Alabama i USA, underbara människor!

Bussresan upp i bergen va lite magisk så himla vackert, tillslut kom vi till hotellet och byn Sestriere och då var vi över molnen. Fick våran lägenhet och dit trillade även in Lovisa från Gbg och Virva från Finland som hade gått på Balett Akademin i Göteborg med M så vi fyra fick en lägenhet att dela på. Gick ner och åt lite mat och firade mig med tårta och så vad det Inledningsshow och disco innan vi stupade i säng efter kl två tre tiden..

Upp tidigt på måndag för frukost och dansklasser för mina roomies för det vad ju inte tänkt jag skulle dansa, men blev ändra planer så helt plötsligt så stod jag på min första balett klass i mitt liv och skulle lära mig första , andra , tredje position och klassen hölls på Italienska :) underbart roligt! Tack till Gisella som lät mig få ta alla klasser under veckan för den lilla summan på 100 svenska kr som va min försäkring om jag skadade mig! Tack! Jazzlektioner, Graham Tenkik och hiphop, breakdance, lärt mig så himla mycket! En av världens bästa balett lärare fanns på plats och min hiphop lärare har satt koreografier åt Kylie Minouge, coolt!

Varje kväll vad det danstävling och Lovisa och M gick så klart vidare till final, första deltävlingen var dansarnas egna solo som skulle visas upp, andra var deras solo till en helt ny låt som dom fick höra en gång, tredje var improvisation i par och grupp. Varje kväll var det disco och man var inte i säng förrens runt tre varje natt.

Jobbigaste var att träna på sån hög höjd, flera av oss blödde näsblod flera ggr , jag två och man blev anfådd bara man gick i trappan, men det klarade vi av det med. Alexandra (jag) skulle gå en lite promenad och gick vilse i bergen och kom till en spökby bara massa lösa hundar och en kyckling farm, kom tillbaka till hotellet efter mer än två timmar då mina kära rommies var skit orolig över mig, men jag överlevde haha :)

Sista kvällen avslutades med den stora Galan där både M och Lovisa visade upp sina solo och M vann pris för "Bästa Show" och Lovisa för "Bästa Elev" så mycket otroligt duktiga dansare man sett under veckan! Så unga och så galet duktiga! Och alla dom från Alabama kunde inte annat än att älska dom hela bunten , så underbara!

Söndagen var det sorliga farväl och tårar till hela dansfamiljen som skapats under veckan, M och jag fick skjus av några ner till Torino igen där vi fick veta det var lite tågstrejk och vi skulle inte åkt förrens på måndagen och tänkte letat hotell fick åka redan på söndag kväll, hade tur och kom med ett nattåg i Milano upp emot Hamburg, jobbiga var att vi inte hade platsbiljetter så vi la oss i vagnen där alla cyklar var parkerade, efter ca 5 timmars färd kommer tågkonduktören kl 4 på natten o säger att det inte är okej och tillkallar polis, då började jag gråta av trötthet och ilska så dom slängde inte av oss ute vi fick tillslut en egen kupé , haha bra med tårar ibland;)

Nästa tåg fick vi stå upp i tre timmar och sitta i korridorer men sen gick det smidigt hem till Malmö, väl där bjöd M.s vän oss på middag och vi tog oss ut till Lund och somande på två röda, vaknade och tog tåget upp till Nässjö igen där vi startat vår resa:)

Svårt att förklara denna resan i ord, men lyckats lite, har sett så himla mycket vackert och så mycket dans så man bli helt hög! Så mycket underbart folk, vänner för livet! och tack M för du tog med mig och tvingade mig i danskläderna!

Bilder från resan finns på denna länk se och njut! :

Avundsjuka!

2009-07-23, 22:59:35 / Kategori: Alexandra

Behöver jag säga mer än att jag är avundsjuk på Granit bejben ?
Träffa Jude Law bara så där i London liksom, fusk!

Love Alexnadra

Dumhet , feghet , ånger

2009-07-23, 22:56:05 / Kategori: Alexandra

Jag är så arg på mig själv.. att jag inte vågar säga vad jag känner och vad jag vill.
Hur hade allt blivit om jag erkännt precis vad jag kände då och du sagt det du sa i förrgår,
Hur hade året som gått sen dess sett ut fram till nu i så fall..
Efter vi pratade så blev jag först ledsen, hur kan något så bra förstöras av sån dumhet.
Sen blev jag arg på min egna feghet och din, för min rädsla att inte få något tillbaka.
Nu undrar man hur allt hade blivit om vi erkännt..
Och framför allt så nu har jag lärt mig av mitt misstag, hoppas jag,  att alltid våga!

ITALIEN

2009-07-03, 08:28:10 / Kategori: Alexandra

Nu gått folk så drar jag o M med tåget till Malmö och imorgon drar vi vidare med tåget till MILANO, där firar jag min födelsedag och sen så åker vi vidare mot Torino och Sestriere :D

Ha de fint syns om två veckor!

Och tjejer tack för en tokrolig kväll igår, bästa på väldigt länge!